Motorlaivių gamintoja „Marex Boats“ tariasi dėl elektrinių autobusų korpusų gamybos

Laivus bei pramoginius ir sportinius katerius gaminanti „Marex Boats“ derasi dėl autobusų korpusų tiekimo elektrinių miesto autobusų „Dancer“ gamintojai UAB „Vėjo projektai“. Bendradarbiavimas leistų geriau išnaudoti išaugusį gamybos pajėgumą ir diversifikuoti verslo riziką.

Anksčiau „Vėjo projektai“ tarėsi dėl korpusų tiekimo su viena Švedijos įmone, tačiau netenkino sąlygos ir tiekėjo nuspręsta ieškoti Lietuvoje.

„Sutartys dar nepasirašytos. Atlikome kelis bandymus ir jie sėkmingi, šiek tiek bendradarbiaujame. Projektas įdomus, tačiau dar reikia susitarti dėl garantinių įsipareigojimų ir kitų dalykų – dar nieko nėra konkretaus nuspręsta“, – sako Saulius Pajarskas, UAB „Marex Boats“ generalinis direktorius.

Jis neslepia – pasistačius naują gamybinį pastatą, atsirado daugiau galimybių plėtrai, o laivų statybos versle egzistuoja sezoniškumas. Be to, jeigu dėl kokių nors priežasčių laivų poreikis kristų, įmonė galėtų dirbti sausumos transportui.

„Alternatyvi gamyba dar niekam nepakenkė“, – svarsto vadovas.

Pasak p. Pajarsko, bendradarbiavimas su elektrinių autobusų gamintojais taip pat yra ir verslo filosofijos dalis – rūpintis gamta, palikti vaikams švarią aplinką. Kauno rajone, Ilgakiemio kaime, veikianti stikloplastikinių variklinių laivų įmonė yra viena iš nedaugelio Europoje savo laivuose įrengianti saulės baterijas.

„Mūsų segmente Europoje esame vieni tų, kurie stumia šį reikalą į priekį – saulės baterijas įrengiame visuose naujuose modeliuose ir, truputį pasistengę, galime įrengti ir senesniuose. Tai verta daryti ir mes tai darome, ekonomiškesnių ir ekologiškesnių motorlaivių paklausa auga“, – aiškina verslininkas.

„Marex Boats“ yra atlikusi energetinį auditą ir laukia Ekonomikos ir inovacijų ministerijos kvietimo ES priemonei „Atsinaujinantys energijos ištekliai pramonei LT+“. Kvietimų plane jis numatytas 2019 m. paskutinįjį ketvirtį.

„Gerai, kad galime sau leisti rinktis. Gal, jei tai būtų ne elektrinių autobusų gamyba, projektas ir nebūtų mūsų sudominęs“, – neatmeta vadovas.

Tiekėjų klasteris autobusams

„Vėjo projektai“ kol kas elektrinius „Dancer“ autobusus gamina Klaipėdos laisvosios ekonominės zonos „Flex Start“ projekto patalpose, tačiau šiemet šalia pradėjo savo gamyklos statybas ir tikisi joje įsikurti metų pabaigoje.

Alvydas Naujėkas, „Vėjo projektų“ akcininkas ir generalinis direktorius, „Verslo žinioms“ yra pabrėžęs būtinybę formuoti gamybos komponentų tiekėjų klasterį Lietuvoje – kompozitų, metalo konstrukcijų, automobilinių laidų pynių gamintojų.

„Dabar yra geriausias laikas pradėti masinę gamybą, todėl per šiuos metus derinsime serijos paleidimą. Kiek autobusų bus toje serijoje, kol kas negaliu pasakyti“, – tvirtina p. Naujėkas.

„Marex Boats“ pernai pardavė motorlaivių už 16,7 mln. Eur – 1 mln. Eur daugiau negu prieš metus.

Grynasis pelnas išaugo nuo 2,9 iki 3,3 mln. Eur. 191 darbuotoją turinčioje įmonėje vidutinis atlyginimas balandį viršijo 2.288 Eur, mediana – 2.066 Eur.

Didžioji dalis pagamintų motorlaivių parduota Norvegijos, Šveicarijos, Danijos, Švedijos, Vokietijos kompanijoms.

Šiais metais bendrovė baigė kurti ir pradėjo gaminti naują motorlaivį „Marex 360 CC“, o šiemet kuria naują modelį – M4TWO.
75% įmonės akcinio kapitalo priklauso Norvegijos juridiniam asmeniui, po 12,5% – dviem Lietuvos fiziniams asmenims.

Straipsnio autorius: Rima Rutkauskaitė

Šaltinis: “Verslo žinios”